20 decembrie 2010

One day stay in Cluj

Acum cateva zile am fost in Cluj. Orasul studentiei mele. L-am regasit acelasi. Ningea puternic. In jur se simtea o atmosfera de sarbatoare. In Cluj totul are alt ritm. Viata e mai linistita - dar nu atat vorba de linistea  specifica provinciei, ci de faptul ca nu simti presiunea timpului, ca si in Bucuresti.
Daca asculti atent pentru cateva momente forfota orasului, distingi un zumzet vesel , nu auzi injuraturi sau tonuri rastite si, daca te uiti in jur, oamenii nu sunt atat de incruntati. In Cluj se vorbeste mai calm si se zambeste mai des. Greutati sunt si aici ... Sunt putine locuri de munca si nu se castiga ca si-n Bucuresti. De asemenea, s-au inmultit locurile cu afise albe "De inchiriat". Dar, de undeva, clujenii isi extrag seva de a merge mai departe si inca au puterea de a zambi.


Zona pietonala din  piata Matei Corvin.

Oamenii dau impresia ca sunt in cautarea unor cadouri, nu ca ar veni sau ar pleca de la munca. In fundal se vede "Libraria Universitatii". Librarie care s-ar "extins" - acum are si pet-uri de Cola, obiecte artizanale si tot felul de nimicuri, cartile au ajuns cumva pe locul doi. Dar - altii ar spune "Bravo", regulile pietei sunt dure, ori te adaptezi, faci profit, ori dispari . Simplu ...


Mi-a placut cand am intrat in acest magazin second, situat pe o strada care e intre Bulev. Napoca si Bulev. Memorandumului. Il stiam de mult. Candva am cumparat de aici niste curele. Hainele sunt scumpe - dar merita sa intri pentru atmosfera. Aici se simte Craciunul !


Cladirea luminata din spate este Biblioteca Central Universitara. Pana acum, este biblioteca mea favorita (nu am vazut-o pe cea din Iasi). Imi plac bancile de studiu vechi si incapatoare din Sala Mare. De asemenea, poti veni cu laptop-ul, ai cablu de internet si, mai nou, retea wireless. Cartile se aduc mai greu (cam intr-o ora) iarna, dar fondul de carte e destul de bogat, asa ca, merita sa astepti.
Cand am intrat in biblioteca toate erau cum le stiam. Se simte insa reducerea de personal. La sala de Periodice  se lucreaza acum pana la 4. Da, am citit ziarele :)

Pentru a avea acces in BCU mi-am reinoit permisul si am platit o amenda veche de 20 de Ron. Acum pot veni oricand... Numai Clujul de n-ar fi atat de departe ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu